Navigatie

Retourneren

Retourneren online bestellingen

Is het product toch niet helemaal wat je had verwacht? Dan kun je het product retourneren. Zorg er dan wel voor dat je ons binnen 14 dagen na ontvangst van het product hiervan op de hoogte brengt. Dit kun je doen door, telefonisch contact op te nemen of door een email te sturen naar [email protected].

Terugbetaling
Uiterlijk binnen 14 dagen ontvang je het aankoopbedrag en de verzendkosten terug. We mogen hiermee wachten totdat we het product terug hebben of je een bewijs hebt geleverd dat je het product teruggestuurd hebt.
Als je één of meerdere artikelen van de bestelling houdt, dan krijg je alleen het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel terug. De verzendkosten en eventuele administratie kosten worden niet terugbetaald.

De retourkosten zijn voor rekening van de klant en worden niet door IJtsma vergoed. We zullen je wel op de hoogte brengen van de kosten. Indien gewenst kan IJtsma de retourzending regelen, de verzend- of ophaalkosten worden ingehouden op het te crediteren bedrag.

Terugsturen
Het product dat geretourneerd wordt naar IJtsma dient in onbeschadigde staat en in de originele verpakking teruggestuurd te worden. We mogen je aansprakelijk stellen voor de waardevermindering die ontstaat doordat je het product op een ander wijze hebt beoordeeld dan je in een winkel zou doen (zoals zelfmontage producten). Maatwerkproducten, die specifiek voor u zijn gemaakt, mogen niet geretourneerd worden. Heb je zelfmontageproducten al gemonteerd, dan dien je deze ongemonteerd terug te sturen. Wij mogen waardevermindering, oplopend tot 100%, in rekening brengen. De waardevermindering is gelijk aan het verschil tussen de nieuwprijs van het product en het bedrag waarvoor wij het product nog kunnen verkopen.

Uitzonderingen retouren
IJtsma behoudt zich het recht om voor de volgende situaties een retourzending niet te accepteren:

  • Maatwerk producten, bijv. banken, fauteuils, eetkamerstoelen die speciaal naar wens zijn gemaakt
  • Zelfmontage meubels die zijn gemonteerd en daarna weer gedemonteerd;
  • Producten die aantoonbaar door zelfmontage of onkundig handelen van de klant zijn beschadigd;
  • Producten die vanuit hygiënisch oogpunt niet meer kunnen worden verkocht, o.a.: matrassen, hoofdkussens, dekbedovertrekken, dekbedden etc.


Hoe retourneer je een bestelling naar IJtsma

Wanneer je je bestelling wilt retourneren, vul dan het retourformulier in. Verpak het retourformulier samen met het artikel. Verstuur je pakket binnen 14 dagen na ontvangst op jouw manier naar ons toe, de kosten van retourneren zijn voor jezelf. Je kunt het artikel langsbrengen in de winkel of opsturen met de pakketdienst. Mocht het artikel te groot zijn, kunnen wij het artikel ook komen afhalen. Hier rekenen we 99,- euro ophaalkosten voor. Je ontvangt binnen 14 dagen het bedrag terug. Geen retour ontvangen bij je bestelling? Neem dan contact met ons op voor een retourformulier.

Online bestelling ontvangen met schade/gebreken

Allereerst willen we onze excuses aanbieden. Je kunt contact met ons opnemen via 0594-659218 of stuur een mail met foto’s, je adresgegevens en het ordernummer naar [email protected].